De laatste weken komt er veel informatie op ons af over uw reizen. De reiswereld zit in een hoek waar de klappen vallen. Reizen die geannuleerd worden, maar ook wel omgeboekt worden. Ook worden er inmiddels al reizen aangeboden voor bijvoorbeeld 2021. Maar wat is er allemaal in de laatste weken gebeurd? Ik zal je een kleine update geven over jouw reizen en toekomstige reizen.
Persoonlijk contact
Met al mijn klanten is er persoonlijk contact geweest. Mijn telefoonlijn is er nog en de mail ook. We merken namelijk ook dat er touroperators zijn die alleen nog maar via de mail bereikbaar zijn. Voor mij een hekel punt, want dit is zo onpersoonlijk. Zo heb ik veel persoonlijk contact gehad met klanten en als ze vragen of dingen hebben kunnen ze mij gewoon telefonisch bereikbaar. Ook als ze twijfelen over hun reis of onzekerheid hebben of ze dit jaar wel willen. Daarnaast hebben ze hierin ook één aanspreekpunt die alles voor hun regelt. Ik neem contact op met de touroperator en regel de dingen waar nodig.
Corona-voucher
Het ANVR en SGR kwamen al snel met een corona-voucher. De geannuleerde reis krijgt hierin een voucher. Daar staat het bedrag op wat de klant betaald heeft voor zijn vakantie. Op het moment dat klant zou annuleren, of zijn geld terug wil zijn van geannuleerde reis, kan het zijn dat de touroperator er ontzettend lang over doet om het geld uit te keren. Dit kan in vele gevallen zelfs 6 tot 12 maanden duren. Daarom kwamen met het corona-voucher.
Als uw reis geannuleerd is kun je deze ook omboeken naar een andere datum of een voucher krijgen zodat u deze later kunt besteden. Hierdoor is uw bedrag nog steeds SGR gedekt bij eventueel faillissement. Heb je voor teruggave van geld gekozen en is er dan faillissement, dan heb je nergens geen recht op.
Daarom raad ik ook een ieder aan te kijken voor eventuele omboeking of deze voucher te accepteren. Ook voor degene waarvan de reis onzeker is, raad ik soms aan om te boeken. Soms is het namelijk ook maar de vraag wat de kwaliteit van de reis is. Wij kunnen de vlucht en het hotel gewoon aanbieden, maar als de horeca en andere evenementen er niet zijn, wil jij dan die reis nog maken?
Noorwegen
De Noorwegen reis die in maart zouden vertrekken, is inmiddels omgeboekt voor het grootste gedeelte. We moeten nog op wat andere afhandelingen wachten, maar ze kunnen alvast uitkijken naar volgend jaar. Toch prettig als je dan persoonlijk contact hebt met de klant en hun blijdschap hoort over de telefoon. Eerst zouden er namelijk extra kosten berekent worden in verband met tariefverschil, maar hier ben ik toch even in de bres gesprongen. Dit resulteerde uit eindelijk in een positief resultaat dat ze tegemoet worden gekomen voor het Hurtigruten gedeelte.
Touroperators en Airlines
Elke dag veranderd er ergens wel wat in een beleid. Het is soms lastig om hier helemaal up-to-date over te zijn. Daarom ben ik blij dat ons Support-team met ons mee kijkt en werkt, en ons zo voorziet van de juist informatie. Soms lopen we zelf ook tegen informatie aan en twijfelen we over de interpretatie ervan. Ook dan kunnen we bij Support terecht om samen te kijken hoe het daadwerkelijk zit.
Sommige zetten namelijk zulke dubbelzinnige informatie erop, dat we soms goed moeten informeren hoe iets zit. Dagelijks veranderd er iets, maar ook iedereen werkt anders. Daarom ben ik dagelijks bezig met juiste informatie te verzamelen voor mijn reizen.
Persoonlijke kaart
Een paar weken geleden heb ik naar al mijn klanten een persoonlijke kaart gestuurd. Elke dag denk ik aan mijn klanten, want het is echt onwijs vervelend dat er geen duidelijkheid is voor vele van hun reizen. Of na een druk jaar op school hun vakantie doorgaat op Zakynthos? Hun 5 weken rondreis door Amerika tijdens hun sabbatical? Die safari met het gezin? En zo nog vele meer.
Van iedereen heb ik een super positieve reactie gehad en sommige kwamen ook gelijk met wat vragen. Super fijn dat ze die durven te stellen want zo kan ik ze van de juiste informatie voorzien.
Vragen
Zijn er nou vragen of opmerkingen over jouw geboekte reis bij mij. Neem dan gerust contact op. Ook als je even je verhaal kwijt wil en benieuwd ben hoe het ervoor staat met jullie reis. Bel me gerust.
Personal Touch Travel heeft ook een speciale pagina opgericht waar veelgestelde vragen worden beantwoord. Kijk hier bijvoorbeeld eens naar. Veelgestelde vragen bij Personal Touch Travel
2020/2021
Ik kan ook boekingen maken voor uw vakantie in Nederland. Veel partners van ons geven ons de mogelijkheid om jou te voorzien van een prachtige vakantie in eigen land. Ik hoor je denken: maar dat kost meer dan online? Nee zeker niet. Wij worden betaald op commissie basis. Je betaald dus hetzelfde bedrag bij mij, maar heb er extra service voor. Ik regel alles voor je en daarnaast ben ik jouw aanspreekpunt voor, tijdens en na de vakantie.
Ook kan er al geboekt worden voor volgend jaar. Vele aanbieders hebben dit eerder open gezet zodat de mensen weer uit kunnen kijken naar een nieuwe vakantie. Corenden en TUI bijvoorbeeld. Of ik die boek? Ja ik boek die ook en precies op dezelfde basis als wat ik hiervoor vermeldde. Wel de extra service, maar niet de extra kosten. Had je dus wat gezien of wil je graag dat ik met je meekijk? Laat het mij weten!
Laten we positief blijven met zijn allen en vooral gezond. De wereld wacht op ons tot we weer mogen reizen en op vakantie kunnen. Hoor jij dat strand ook al roepen om jou?
Hieronder kom je bij mijn contactformulier uit: